STICHTING COMETA

Cometa – Stichting voor kunstboekpublicaties is in januari 2022 opgericht door zes boekenvrienden die allen, ieder op eigen wijze al vele jaren actief zijn in de culturele wereld. De doelstelling van de stichting is om regelmatig een bijzondere kunstboekpublicatie voor een groot publiek te (doen) produceren, bij voorkeur samenvallend met een tentoonstelling. Met de intentie om de betreffende kunstenaars daarmee een passend eerbetoon te bieden en bij een breder publiek bekend te maken.

De plannen van de stichting zijn vastgelegd in het meerjarenbeleidsplan.

Het bestuur telt thans zes leden.

HET BESTUUR

Arjen Ribbens (voorzitter) is journalist en kunstredacteur bij NRC en mede-auteur van Tussen kunst en cash (2021).

Heidi Vandamme is oprichter van Bureau Heidi Vandamme, een communicatie- en adviesbureau in de culturele sector.

Arjen Tillema (secretaris) is advocaat en kunstverzamelaar en was tien jaar voorzitter van de kunstcommissie van NautaDutilh.

Hannah van den Broek is interieur styliste bij Ruud van Oosterhout Design, websitebouwer en kunstverzamelaar.

Cees van ’t Veen is oud-directeur van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed en van het Fries Museum en het Keramiekmuseum Princessehof.

René Willemsen (penningmeester) was vermogensbeheerder en is nu romancier en publicist.